jump to navigation

„Jak wejrzeć w enochiański etyr” – Duncan Barford 19/12/2009

Posted by Wędrowiec in praktyki, rytuały, tłumaczenie.
Tags: , , , , , , , , ,
trackback

Autor: Duncan Barford
Źródło: „How To Scry An Enochian Aethyr”
Tłumaczenie i przypisy: Wędrowiec @ dziwnyatraktor

[1] Przyciemnij światła i rozpal kadzidło. Oczyść świątynię wybranym rytuałem odpędzającym. Wyrecytuj na głos dziewiętnasty zew enochiański[ENG][2], w odpowiednich miejscach wstawiając nazwę etyru, w który chcesz wejrzeć[3]. Używaj raczej, o ile to możliwe, enochiańskiego niż polskiego, ale nie zawieszaj się na wymowie. Wysil się, ale bez przesady – nasze doświadczenie wskazuje, że anioły nie mają za złe kiepskiego akcentu[4].

Ważne jest, by poruszać się między etyrami w ścisłym porządku, od najdalszego (trzydziesty, TEX) do wewnątrz (pierwszy, LIL). Wejrzenia w kolejne etyry prowadzi maga przez proces rozwojowy, jako że kolejny etyr jest bardziej subtelny od poprzedniego. Próby złamania kolejności, wejrzenia w etyr, w stosunku do którego nie jesteś jeszcze dostatecznie zaawansowany, mogą owocować niejasnymi lub poplątanymi wizjami. Biorąc to pod uwagę trzeba jednak zaznaczyć, że większość magów powinna dać sobie radę z kilkoma najbardziej zewnętrznymi etyrami bez większych trudności.

Po wyrecytowaniu zewu – zawibruj imiona władców danego etyru[5]. Każdy ma trzech, poza TEX, gdzie jest ich czterech. No i: Tadam! Etyr jest otwarty. Zamknij oczy i oglądaj przedstawienie.

Istnieje duża swoboda pracy. W grupie, jedna osoba może zaglądać do etyru, podczas gdy inni recytują zew / wibrują imiona władców. Można sobie wyobrazić, że wszyscy wpatrują się w etyr, a następnie porównują wrażenia z wizji. Patrzący mogą chcieć wejść w trans podczas odczytywania zewu, np. poprzez pranajamę, kundalini jogę, przyjmowanie enteogenów, albo osiągnięcie orgazmu. Cokolwiek sobie życzycie! Można też po prostu usiąść wygodnie i patrzeć, co będzie się działo.

Osobiście najbardziej lubimy, gdy jedna osoba zagląda w etyr i głośno relacjonuje wizję, podczas gdy pozostali komentują lub zadają pytania, gdy obrazy przestają płynąć lub stają się wieloznaczne. Bardzo korzystne okazało się także nagrywanie spotkań, które może zostać potem spisane, przekazane i komentowane dalej.

Ważne jest, by nie autocenzurować i nie być zbyt racjonalnym w stosunku do pojawiających się obrazów. Często pełne znaczenie sesji nie ujawni się do momentu, kiedy zostanie bardziej gruntownie przemyślana, może wręcz przebadana pod kątem pojawiającej się symboliki. Zauważyliśmy, że niektóre obrazy mogą mieć wartość proroczą, wskazując na wydarzenia lub wrażenia z życia prowadzącego wejrzenie, które jeszcze nie miały miejsca. Odkryliśmy także, że osoba wpatrująca się w etyr może spontanicznie wejść w transe, których głębokość i jakość wpływa na znaczenie wizji.

Czymkolwiek jest magia enochiańska, włącza proces badania i rozwoju, więc najlepiej jest nie nakładać na nią ram sztywnych oczekiwań.

Jeśli wizja z czasem staje się niespójna lub zamiera, może to oznaczać, że się skończyła. Zmęczenie to jeszcze jaśniejszy znak, że czas kończyć. Chyba najlepszą rzeczą w magii enochiańskiej jest to, że duchy wydają się mieć na uwadze nasze interesy[6]. Jeśli nie pojawia się jasne przeświadczenie, że odpędzenie na koniec jest konieczne – można je pominąć.

Gdybyście wyrażali zainteresowanie, oto uzykana uprzednio wizja z interpretacją: ZAA, etyr dwudziesty siódmy.


[1] – dotąd niezbyt interesowałem się enochią i ze względu na posiadanie ogólnikowej wiedzy nie pokuszę się o uwagi ogólne o systemie; poszukujący informacji w języku polskim, nie ruszając się sprzed komputera mogą udać się na podstronę CzaryMary.com, poświęconą enochii, by zdobyć tam nieco więcej informacji, jednak głównie dotyczących praktyki; poleca się szukać informacji pod hasłami John Dee, Edward Kelley, „The Vision and the Voice” (Liber 418) Crowley’a. Zapraszam także do linków umieszczanych dalej w przypisach.
[2] – polskie wersje zewów można znaleźć, np. w pliku przygotowanym przez Ciemnosc.com.
[3] – pozwalam sobie zastąpić angielskie to scry słowem „wejrzenie”, żeby mieć jakiekolwiek tłumaczenie. Możliwe, że istnieją szczęśliwsze propozycje przekładu, jednak się z nimi nie spotkałem. Upraszczając – scrying oznacza wpatrywanie się w wizje ze szklanej kuli, nasuwa się więc „jasnowidzenie”, jednak uważam, że to niewłaściwe rozwiązanie, zwłaszcza w kontekście opisywanej tu praktyki.
[4] – odmienne zdanie co do wagi logopedii ma autor zalinkowanego w przypisie 2. tekstu. Wyraża je także, jeśli dobrze mi się zdaje i nie mylę osób, na swoim blogu, w ramach własnego kursu enochii. Komu wierzyć – pozostawiam do osobistej oceny Czytelników.
[5] – poręczna lista do ściągnięcia, format .txt, na stronie Chrzcicieli.
[6] – jakkolwiek możne przeczytać wprost przeciwne opinie, choćby… na forum TBH: tu.

Reklamy

Komentarze»

1. euł - 27/11/2013

Czym są etyry enochiańskie?

Telkontar.504 - 25/03/2014

Poziomy bytu/świadomości z magii enochiańskiej.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: